sunnuntai 2. helmikuuta 2014

2.2.2014

Moikka moi!

Viime viikonlopun vietin Stuttgartissa maailman parhaan äitini kanssa! Näytin hänelle tallia ensin ja sitten lähdimme ratsukaupan kautta suureen kaupunkiin junalla. Chillasimme kahviloissa ja ravintoloissa, shoppailimme, kävimme hieronnassa ja suunnittelimme minun tulevaisuuttani. Aivan ihana viikonloppu aka mini-joululoma! Nyt on taas paljon helpompi nousta sängystä aikaisin joka aamu. Olihan se todella haikeaa lähtä takaisin Dettingeniin ja tuli pari tunteen purkaustakin, mutta olen niin ylpeä itsestäni kun jaksan vielä olla täällä ja en lähtenyt takaisin Suomeen vaikka minulla olisi ollut mahdollisuus. 

Töissä on todella mukavaa tällä hetkellä. Rakastan huomata kuinka paljon olen kehittynyt eri asioiden suhteen. Olen ratsastanut nyt pari päivää uudella hevosella ja se on mennyt ihan hyvin. Herra on kovasti jumissa mutta olen saanut sen jumpattua hyvin läpi ja rennoksi. Herra on muuten todella iso! Arvelisin 190 cm, mutta kuitenkin mukavan herkkä suusta ja kiva ratsastaa. Ruuna tuli Verdenin huutokaupasta josta ostimme myös kaksi muuta hevosta, Facebook -nimisen ruunan sekä Auf Geht's -nimisen tamman. Kaikki näyttävät suhteellisen lupaavilta ja oli kiva saada vähän parempia hevosia kun viimeksi saimme lastillisen pönttöpäitä.

Hehe, siis ne viisi nuorta hevosta jotka tulivat pari viikkoa sitten ovat osoittautuneet aika huonoiksi. Yhdellä (vai kahdella?) pystyy hyppäämään jo rataa ihan hyvin ja ne vaikuttavat lupaavilta. Mutta ne kolme muuta.. huhhu. Yhtä ei ole vielä sisäänratsastettu ja sehän hermostui totaalisesti kun Lea yritti ottaa vähän ravia liinassa. Seurauksena että tamma alkoi pomppia ja nousi pystyyn ja hepan niska iskeytyi Lean silmään.. joka on nyt sitten musta ja turvonnut. Sitten toisen hepan piti tehdä sama juttu ja raukka-ratsuttajalla on nyt sitten naama ihan pilalla. Kivoja tyyppejä nuo hevoset.

Muuten äiti otti kasan kuvia kun oli täällä tallissa, mutta hänhän päätti lähettää kaikki kuvat eri sähköposteissa.. Joten saatte kuvia sitten kun olen ladannut kaikki parisataa sähköpostia erikseen tietokoneelleni. 

Tänään on sunnuntai joten töissä oli ihanan leppoisaa. Laitoin kaksi hevosta kuntoon kun yksi lähtee uuteen kotiin tänään ja toinen klinikalle. Muuten juoksutin kaksi pollea (+käyntimatto, halli, hevosten vammojen hoito jne.) ja töiden jälkeen olen pessyt pyykkiä ja siivonnut. En ymmärrä miten huoneeni lattia voi kerätä niin himputin paljon puruja ja heinää? En kai minä asu karsinassa sentään?!
Kuva kun juoksutin Unabellin riimussa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti