torstai 24. lokakuuta 2013

Kaksi viikkoa

Nyt on kohta kaksi viikkoa kulunut uudella tallilla ja en ole paljon kirjoitellut tänne. Huomasin että minullahan ei ole kunnon kameraa joten kaikki kuvat tulevat suoraan puhelimesta joka ei ole mikään huippu-malli.

Kaksi viikkoa. Tuntuu että olisin ollut täällä paljon pitempään ja siksi haluaisin että kaikki sujuisi täydellisesti. Todella rankkaa työtä, aamulla aloitetaan klo 7:30 ja illalla lopetetaan silloin kun työt on tehty, joskus 17:00 joskus myöhempään, esim ilta-kahdeksaan voi helposti vierähtää työpäivä. Eli täällä ei mitään kahdeksan tunnin työpäiviä tunnetakaan. Vapaapäiviä minulla on ollut yksi (eilen) koko tänä aikana, onneksi sunnuntaisin yleensä lopetamme aikaisemmin. Eli normaali tallityöhän on just sit tätä!

Työpäivät näyttävät erilaisilta. En luule että tämä tulee olemaan minun työtäni sitten kun saadaan uusi talli valmiiksi. Kaikki on vähän sekaisin koska uutta suurta tallia ollaan rakentamassa koko ajan ja se pitäisi saada valmiiksi jo kuukauden sisällä. Uusi maneesi on jo rakennettu ja minä asun sen päädyssä pienessä huoneessa. Minulla ja yhdellä toisella tytöllä on yhteinen wc ja keittiö. Todella mukavat ja aivan käyttämättömät uudet tilat. Ranskalainen naapurini on ihana ja minulla on käynyt tuuri kun en osaa itse tehdä muuta kuin sekoittaa muroja maitoon, nyt saan sentään hyvää lämmintä ruokaa!

Tallissa asustelee noin kolmekymmentä hevosta, enimmäkseen estesukuisia. Ne ovat suurin osa nuoria, 4-7 on kai tavallinen ikä. Hevosten ulosmyynti hinta on keskiarvona noin 20 000. Eli aivan huipputallissa minä oleskelen. Ja kyllä nämä hevoset ovat täydellisessä kunnossa.. En ole saanut vielä ratsastaa montakaan kertaa, minun tehtäviini kuuluu useimmiten valmistella hevosia ratsuttajille, juoksuttaa ja putsata hevosia asiakkaita/kisoja/videoita varten. Asiakkaita käy tallilla melkein joka arki-päivä, onhan tämä myyntitalli. Tänään tuli ensimmäinen hevonen myytyä sinä aikana kun minä olen ollut täällä. Uusia hevosia tänne on tullut jo muutamia. Tosiaan luulen että työtehtäväni alkavat hiukan muuttua heti kun tilanne rauhottuu ja uusi talli valmistuu.

Mukavia ihmisiä, täydellisiä hevosia ja kohta upo-uusi talli! Kyllä nyt on hyvin asiat! :)
Tequila ja kesäilma!
Täällä on tosiaan +20 semmonen normaali, I LIKE :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti