sunnuntai 5. tammikuuta 2014

2014

Olen kovin spontaaninen henkilö ja kun kaikki huutavat omia uudenvuodenlupauksiaan niin meinaan yökätä. Istuin tässä parina päivänä miettimässä mitä minun lupaukseni olisivat. Mutta en minä pysty kirjoittamaan niitä alas. Tietenkin se olisi ihanaa pystyä sanomaan että tänä vuonna aion käydä salilla kerran viikossa tai tänä vuonna aion olla parempi ihminen. Minusta jos haluaa muuttaa jotain niin nouse heti ylös ja tee se, äläkä odota vuodenvaihteeseen.. Jos odotat vuodenvaihteeseen, niin yhtä hyvin voit odottaa pari kuukautta lisää, tai vaikka aloittaa sitä seuraavana vuonna tai hups sinne meni koko elämä!

En tykkää laittaa itselleni liikaa paineita. Olen aina rakastanut herkkuja, sipsejä, suklaata, kakkuja, nam. Nyt syksyllä kun tulin tänne saksaan niin ajattelin alkaa syömään terveellisesti. Mietin sitä monta päivää. Mutta en vaan pystynyt. Sinä aikana kun ajattelin että minun on pakko lopettaa mässäily, jokin minussa ei toiminut normaalisti. Voin huonosti ja stressasin. Kunnes yhtenä päivänä päätin: whatever, en ole tullut tänne jotta olisin parempi ihminen, olen tullut tänne tekemään töitä! Nyt minä voin paljon paremmin. Ja tiedän että pystyn syömään terveellisesti, lukio-aikana minulla oli kroppani hyvin hallinnassa. Mutta tiedän myös sen, etten voi hyvin jos minulla on jatkuva paine siitä mitä syön ja milloin.

En pysty siis keksimään itselleni uudenvuodenlupauksia. Tiedän että minulle tulee sellaisista vaan hirveä stressi ja voin psyykkisesti huonosti jos en pysty niitä toteuttamaan. Tosin minulla on tavoitteita joita haluaisin toteuttaa lähivuosina. Huom. Lähivuosina! En laita itselleni paineita että tämä minun pitää tehdä vuonna 2014 jne. Juuri tällä hetkellä minulla tosin ei ole kovin paljon tarkkoja tavoitteita, koska en omista kisakunnossa olevaa hevosta, enkä myöskään tiedä ollenkaan mitä teen ja missä olen syksyllä. Tarkoitus on hakea jatko-opintoihin, jotka ovat vielä vähän salassa, hehe. Mutta en tiedä pääsenkö sinne ja jos haen moneen paikkaan vai jäänkö vielä tänne vuodeksi tai kuka minä olen ja joo....

Minusta tärkein on että teemme juuri niinkuin itse haluamme! Jos haluat hakea yliopistoon, hae. Jos haluat matkustaa italiaan, lähde. Jos haluat ostaa vansit, osta. Jos haluat lähtä bileisiin, drink it up! Tällä periaatteella minä elän omaa elämääni ja se on ollut paras mahdollinen tapa elää! Tosin pitää miettiä myös seurauksia, mutta tärkein on tosiaan että pidät valinnoistasi. Life is too short to live a crappy one! 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti